Krizová pomoc

Popis realizace poskytování sociální služby – krizová pomoc (9371774)

Služba je poskytována v poradnách v Českých Budějovicích a Jindřichově Hradci.

Kontakty na jednotlivé poradny, jejich aktuální provozní dobu, místo kde je naleznete a další ifnromace jsou ZDE.

POSLÁNÍ SLUŽBY A CÍLE

Cílem krizové pomoci je poskytnutí včasné a snadno dosažitelné pomoci všem, kteří se ocitli v obtížné životní situaci, kterou nejsou schopni sami řešit a je potřebný zásah odborníků.

POPIS POSKYTOVANÉ SLUŽBY

V rámci služeb nabízíme zájemcům

  • Základní sociální poradenství
  • Krizovou pomoc
  • Fakultativní služby

V rámci základního sociálního poradenství poskytuje zájemcům potřebné informace přispívající k řešení jejich nepříznivé sociální situace. Jedná se o:

  • poskytnutí informace směřující k řešení nepříznivé sociální situace prostřednictvím sociální služby,
  • poskytnutí informace o možnostech výběru druhu sociálních služeb podle potřeb osob a o jiných formách pomoci, například o dávkách pomoci v hmotné nouzi a dávkách sociální péče,
  • poskytnutí informace o základních právech a povinnostech osoby, zejména v souvislosti s poskytováním sociálních služeb, a o možnostech využívání běžně dostupných zdrojů pro zabránění sociálního vyloučení a zabránění vzniku závislosti na sociální službě,
  • poskytnutí informace o možnostech podpory členů rodiny v případech, kdy se spolupodílejí na péči o osobu.

V rámci krizové pomoci nabízíme zájemcům:

  • sociálně terapeutické činnosti:
    • krizová intervence a další socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k překonání krizového stavu a zahájení následného terapeutického procesu,
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
    • pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů,
    • pomoc při vyřizování běžných záležitostí
  • sociální a psychosociální pomoc
  • jednání s orgány státní správy a Policie

V rámci fakultativních činností nabízíme zájemcům zejména:

  • individuální terapie poskytována buď v návaznosti na ukončení krizové pomoci nebo jako samostatná služba

Fakultativní činnosti jsou poskytovány klientům bezúplatně, jsou hrazeny z jiných projektů realizovaných organizací. Jsou poskytovány mimo ambulantní hodiny určené pro služby základního a odborného sociálního poradenství. Fakultativní činnosti jsou poskytovány pouze v poradně České Budějovice.

CÍLOVÁ SKUPINA (OKRUH OSOB)

Služba je určena pro osoby starší 15 let, pro:

  • osoby v krizi
  • osoby, které jsou, nebo se mohou stát obětí trestné činnosti

ZPŮSOB POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Služba je poskytována

  • Ambulantně
    • Každá poradna má svou provozní dobu, v rámci které může klient vždy poradnu navštívit. Klient nemusí být na schůzku objednán. Poradny naleznete na těchto adresách:
    • Mánesova 11/3b, České Budějovice
    • Pravdova 837/II, Jindřichův Hradec
  • Terénní formou
    • kontaktovat tuto službu lze v uvedených časech na kontaktním telefonu (775 202 421)

Ambulantní forma

Pro klienty, kteří nemohou v provozní době poradnu navštívit je možnost objednání se i mimo provozní dobu. Pro objednání jak v provozní době tak mimo tuto dobu je možno využít jak telefonu (kontakty na www.theia.cz) tak i mailu pomoc@theia.cz . Maximální doba objednání je 7 pracovních dnů.

Poradna je určena zejména pro klienty okresu České Budějovice a okresu Jindřichův Hradec. Využít ji však může klient i z jiných míst České republiky. Kapacita je přednostně nabízena klientům z Jihočeského kraje.

Krom poradny je možno využít LINKY POMOCI (775 202 421) nebo emailu pomoc@theia.cz. Na telefonické lince je přítomen sociální pracovník, který je připraven pomoci řešit situaci klientů. Dotazy směrované na emailovou linku jsou sociálními pracovníky vyřizovány tak, aby tazatel obdržel do 48 hodin (mimo svátky a víkendy) odpověď.

Služby jsou poskytovány bezúplatně ze strany klientů.

Terénní forma                                                           

Pro klienty, kteří z objektivních důvodů nemohou navštívit naši poradnu je určena terénní forma služby. Jedná se zejména o akutní formu krizové situace, kdy je klient zasažen mimořádnou událostí, případně se jedná o krizovou životní situaci. Na terénní formu služby navazuje výše pospaná ambulantní forma, která je poskytována klientům, kdy již mohou tuto formu využít.

Služba je poskytována v přirozeném prostředí uživatele formou výjezdu, v místě krizové situace. Službu je možno sjednat na telefonní lince 775 202 421. Služby jsou poskytovány bezúplatně ze strany klientů.

Tato forma služby se týká poradny Jindřichův Hradec.

Jednání se zájemcem o službu

Při prvním osobním kontaktu je klient informován o základních pravidlech a podmínkách poskytování služby. Jednotlivé konzultace jsou obvykle poskytovány v rozsahu 30- 60 minut. Během první konzultace si pracovník a klient ujasňují, jaké služby mohou být klientovi nabídnuty a jaké neposkytujeme. Klient je informován o způsobu nakládání s jeho osobními daty.

Pokud se klient rozhodne nabízenou službu využít, po celou dobu, kdy tuto službu využívá, a pokud je to možné, se mu věnuje stejný pracovník. Pracovník, který s klientem spolupracuje, je určen po první úvodní konzultaci.

Veškeré informace jsou klientovi poskytovány srozumitelným způsobem a tak aby se na základě získaných informací mohl rozhodnout, zda služba splňuje jeho požadavky a zda ji využije nebo ne.

V případě terénní formy služby je tento postup aplikován přiměřeně situaci, ve které se klient nachází.

Průběh sociální služby

Dílčí cíle

  • Pracovník si spolu s klientem stanovují dílčí drobné cíle, kterých chtějí společně v průběhu schůzek a mezi nimi dosahovat. Principem stanovení cílů je dodržení SMART hodnot (pozn.: způsob stanovení reálných cílů)
  • Zodpovědný za správné nastavení cílů je pracovník. Klient je motivován ke spolupráci při nastavení cílů, tak aby ho motivovalo jejich plnění.

Individuální plán

  • Pracovník si s každým klientem vytváří individuální plán. Pracovník je zároveň zodpovědný za aktualizace plánu, ale také za jeho realizaci. V rámci tvorby individuálního plánu je také vymezena předpokládaná doba spolupráce.

Ukončení poskytování služby

Ukončení poskytování služby může být jednak ze strany klienta, ale také ze strany pracovníka. Klient může službu ukončit kdykoliv a nemusí nijak zdůvodňovat, proč spolupráci ukončil.

K ukončení spolupráce ze strany organizace může dojít v těchto případech:

  • klient se chová agresivně
  • klient je pod vlivem návykových látek
  • klient dlouhodobě nespolupracuje
  • klient dosáhl osobních cílů
  • poskytovaný rozsah služeb není schopen naplnit osobní cíle klienta, je potřeba jej předat na jiná zařízení, která poskytuje služby, s jejichž pomocí dosáhne klient svých osobních cílů

NÁVAZNOST POSKYTOVANÉ SLUŽBY

Naše organizace má spolupracující osoby, které se mohou spolupodílet na péči o klienta (psychiatr, psychoterapeut, advokát). Dále zajišťuje návaznost na instituce, které se mohou podílet na péči o klienta (intervenční centra, soudy, orgány činné v trestním řízení atd.).

VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ KLIENTŮ

Klient může stížnost podat ústně pracovníkovi organizace, písemně (prostřednictvím formuláře, nebo dopisu, který zašle na adresu sídla organizace) nebo elektronicky na adrese  info@theia.cz.

Řešení stížností je v kompetenci ředitelky organizace. Veškeré podněty jsou řešeny ve lhůtě 30 dní od převzetí či doručení. Do této lhůty je o výsledku šetření týkající se stížnosti stěžovatel vyrozuměn, a to formou, jakou stížnost podal.

Pokud je stížnost vedena proti konkrétnímu pracovníkovi, vyžádá si ředitelka vyjádření daného pracovníka ke stížnosti.

Opakovaná stížnost se stává předmětem externí supervize.